Západozemí krvácí (Westeros Bleeds) – report

westerosbleeds7Sobota 8.10. byla v Plzni ve znamení turnaje ve Hře o trůny, tentokrát s podtitulem Westeros Bleeds (Západozemí krvácí). Navzdory hodně narychlo ohlášenému termínu se sešlo velmi dobrých 16 hráčů,  rody byly vcelku sympaticky rovnoměrně zastoupeny, přičemž stranou zůstala jen hlídka a Starkové. Než se pustíme do jednotlivých her, sluší se rozhodně poděkovat v první řadě všem hráčům, kteří do Plzně dorazili a rozhodli se změřit síly s ostatními. Zrovna tak díky Martinovi z herny Harrenhal za prostory a podporu a rovněž malíři Juhani Jokinenovi za poskytnutí souhlasu s použitím jeho ilustrace na plán Calling the Banners (Povolání vazalů).

 

Výsledek obrázku pro Juhani Jokinen

 

Targaryen Kings of Summer

01 TargZ několika variant (ve hře byla ještě Noční hlídka – Věrnost a jedna z variant Stark – Věrnost) jsem nakonec sáhl po Targaryenech s letní agendou. Jejich možnosti mne při pokusných hrách v posledních dvou týdnech, kdy jsem měl balíček postavený, doslova uchvátily, takže volba padla nakonec na ně. V příštím týdnu se takřka určitě objeví článek o balíčku s podrobným rozborem, takže nebudu zabíhat úplně do detailů, ale jen v základech. Pět letních plánů má zajistit vysoký příjem pro zaplacení drahých postav, mají fungovat jako protiváha zimní agendy a pro interakci s Aggem. Osobně jsem letní agendu v recenzi poměrně sepsul v porovnání s agendou Věrnost, ale Věrnost mi přijde v Targaryenech obtížně použitelná, protože mnohem důležitější se jeví kleknutí rodové karty pro Stínovou uličku a Pohřební hranici. Navíc i navýšení rezerv v balíčku, který bere karty jako vzteklý, je v některých hrách moc příjemné. Z hlediska charakterů najdeme hodně široké portfolio postav, které diktují styl hry, což je další aspekt Targaryenů. Mohou hrát úplně odlišnou hru na základě toho, co jim zrovna dojde. Hodně agresivní útok s Khalem Drogem a Mirri, ovládnutí hry s Dany, pokud se sejde se svými draky, poměrně těžkou kontrolu s draky a pálením i těžko odhadnutelný útočný styl s Pokrevními jezdci, pokud se sejdou pro změnu oni. Dvojici plánů k létu vytvořilo Počítání měďáků GT05_Plots_CZ4(to bych zpětně vyndal) a pak Dračí krev. V anketě k prvnímu cyklu dopadl tento plán ze všech rodových plánů nejhůře, což je věc, která mne nepřestává zarážet. Plán společně s Dany a další podceňovanou událostí Dragon Sight (Pohled draka) přímo pálí nebo dostává do dostřelu jiných karet nemalé množství postav a při šikovném načasování je hru naprosto lámající. V turnajových hrách se tento plán výrazně podepsal na třech výhrách. Dost mu pomáhá karta doplňku Žebrácký král, ale ta se mi v turnaji vyhýbala jako čert kříži a viděl jsi ji minimálně. I bez ní ale plán fungoval velmi dobře, jak v tréninku, tak na turnaji samotném.

 

1. kolo Andre Martell Fealty 1 – 0

GT03_Cards_CZ15Startovní ruku jsem měl sice hodně zranitelnou na První sníh zimy, kterým mohl Andre klidně otevírat (měl jsem draka, Viseryse a Doreah), ale nechtělo se mi brát mulligan, když jsem měl ve startovní ruce Korunu ze zlata, která je ideálním řešením na Arianne a zejména Nymerii. Hned na úvod jsem měl první štěstí tohoto dne, protože Nymeria  byla vyložena již v setupu. První sníh se nekonal, takže jsem mohl Nymerii obdarovat korunou a z následně dorazivší Tyene jsem nemusel mát velký strach, protože jediný bez intriky byl Drogon a zároveň jsem intriku mohl ubránit. Nejsem si úplně jistý, ale mám pocit, že Doreah posílil Rhaegal. Hra se asi úplně zlomila ve třetím kole, kdy jsem poprvé na turnaji zahrál klenot Dračí krev (Blood of the Dragon). Na stole byl v tu chvíli Areo, Caleotte a Tyene. Na Area tak bylo díky postihu -1 připraveno Dracarys, a i když na něm přistála Otrávená čepel, která jeho sílu navýšila, mohl jsem vojenskou vyhrát díky Dracarys a následně na připáleného Area zahrál ještě Dragon Sight. Tím Areo zemřel, vojenská byla nebráněná a na hrozbu umřel ještě mistr. Tyene zůstala sama proti mým třem postavám a Andre zahrál Pochod na Zeď nejspíš v domnění, že budu Tyene chystat stejný osud (Hádanku hrál již v prvním kole proti mému Klidu v Západozemí). Od té chvíle jsem měl dvě postavy a přidával další (Drogo a jiné) a začal směřovat k výhře, zatímco Andre měl prázdný stůl. Dostal se zpátky prostřednictvím nového vojska z Hvězdopadu a jejich karet a nějakými těmi obchodnicemi a rytíři rodu Daynů, Ghaston použitý na khala byl také nepříjemný, ale na obrácení hry už bylo pozdě.

 

2.kolo Dandali Martell Lord of the Crossing 2 – 0

GT05_Plots_CZ4Druhá hra a podruhé proti Martellům. Od začátku jsem dostal na stůl nějaké ty zajímavé postavy a proti mně stáli hlavně Rytíři slunce a Arianne, která dost zlobila. Nějakou dobu jsem se navzdory Dracarys na ruce nemohl dostat k tomu, abych ji upálil, ale dařilo se mi držet převahu ve všem kromě žetonů moci. Jenže v tom jsou Freyové zrádní, že se dovedou nepříjemně utrhnout, navíc jsme ze začátku hráli dost pomalu, takže jsem měl strach, jestli budu mít dostatek času na případný obrat. Opět ale pomohl plán Blood of the Dragon, protože vyčistil stůl od dvou tuláků a obchodnice a následně s pomocí Dragon Sight i od Rodového mistra, takže jsem na nějakou dobu zablokoval třetí výzvu. V jednu chvíli jsem navíc nachytal Arianne ve výzvě se silou 4 a zbavil se jí. V dalších kolech jsem šel na stůl postupně Daenerys s dvěma draky a později khalem. Všechno se málem pokazilo v posledním (sedmém) kole, kdy jsem musel hrát jako druhý a dvojici rytířů slunce jsem dovolil vyhrát mocenskou v třetí výzvě, kde jsem přišel o žeton a rytíři věhlasem z plánu Turnaj pro krále dostali Katku na 13 žetonů! Já to poslední kolo hrál úplně tragicky a strašně jsem se rozhodil hned její první intrikou, kterou jsem bránil Dany s věhlasem, protože jsem si špatně přepočítal žetony a myslel, že mi chybí jen jeden, který v té výzvě dostanu. Dany si pak stoupla drakem, ale zbytečně jsem si ji i Mirri vyplácal právě pro onu obranou mocenskou. Pak jsem začal strašně zmatkovat, a kdyby měla Katka Bohatou kořist, mohl jsem to její poslední mocenskou výzvou prohrát. Nestalo se a svým útokem jsem pak mohl vše ukončit, ale nakonec to bylo nejkrizovější místo celého turnaje. A to si můžu pořád dokola říkal, že nesmím dělat takové chyby, nesmím dělat takové chyby a ono pořád nic.

 

3.kolo Karel Targaryen Kings of Summer 3 – 0

GT01_Cards_CZ171„Mirror“, jak se říká, ty většinou rozhoduje to, komu vše dojde lépe. Navíc Karel můj balíček znal, takže jsem neměl šanci jej svými asi ne zrovna obvyklými triky překvapit. Měl sice Daenerys, ale mně došli draci, Aggo a hlavně Stínová ulička. První Dracarys, které mi došlo přes „draw“, jsem tak mohl začít úspěšně množit, protože jsem prostřednictvím uličky prohledávat balíček a našel jsem si velmi rychle i druhé, v dalším kole Dragon Sight a poté i třetí Dracarys. V tu chvíli jsem úplně zablokoval Daenerys pro výzvy, protože obě tyto události by ji bez problémů spálily. Karel o nich sice věděl, ale dokud jsem je měl na ruce, mohl jsem s nimi hrozit a dělaly tak svoji práci. Ve chvíli, kdy jsem měl třetí Dracarys,  už byl spálený khal a stále ještě jsem blokoval Dany. Ve vlastních výzvách jsem se neomezoval a riskoval, což se tentokrát vyplácelo, hrozila mi sice ztráta Agga, ale Karel zatím své Dracarys neměl. Jeho Dany jsem se nakonec zbavil prostřednictvím koruny, kterou jsem zahrál v kole s Krví draka (do třetice se mi tenhle plán neskutečně vyplatil). Obě karty daly dohromady -5, čímž Dany odrovnaly, a já mohl následně začít používat i svoji Dany, protože se tak dostala mimo dosah Dracarys. Tím byla hra rozhodnutá. Na Agga nakonec přece jen došlo, ale ve chvíli, když už to tolik nevadilo. Nějakou chvíli jsme se ještě přetahovali, ale poslední žetony jsem získal mocenskou s Dany a věhlasem a následně vojenskou mimo jiné s Jorahem, jehož věhlas byl 15. bodem. Karel na tento věhlas sice zapomněl, ale i pokud by bránil vším, měl jsem ve výzvě dva draky a Dragon Sight na ruce, kterým bych tu výzvu stejně převážil k sobě.

 

4.kolo Lukáš Baratheon Fealty 4 – 0

GT01_Plot_CZ2S hanbou musím přiznat, že jsem měl znovu ve startovní ruce Korunu ze zlata, kterou jsem bezostyšně použil na Melisandru, a tím svoje šance na výhru výrazně zvýšil. V průběhu hry se na stůl dostal Robert Baratheon i Dany, ale Robert měl v tomto duelu výrazně navrch. První Dracarys jsem možná trochu zbrkle vyplýtval na Mistra Pylose, který šel do výzvy společně s Měsíčním chlapcem. Následně jsem bránil Doreah se stojící Dany a prohru v mocenské chtěl vyměnit ve výhru a místo +1 karta za vizionáře jsem chystal -1 kartu za povinnou reakci Měsíčního chlapce, ale Noční můry na Dany můj plán zhatily. Trochu riskantně jsem ve třetím kole zahrál Blood of the Dragon ve chvíli, kdy jsem neměl jedinou ekonomiku (mimochodem problém většiny her, kdy jsem hned 4 ten den odtáhl s jedinou ekonomickou lokací nebo bez ní), abych vyčistil stůl od drobotiny a trochu Roberta oslabil. Ve finále se mi to hodně vyplatilo, ale i tak to bylo v tu chvíli nahnuté. V nějakém pátém kole Lukáš útočil s plánem Střet králů na konečnou výhru, ale díky Dracarys na jednu z útočících postav jsem mohl tento klíčový mocenský souboj v obraně vyhrát. Robert nebyl zdaleka tak silný, když kolem něho neklečeli všichni jeho věrní z Dračího kamene (takže počtvrté chvála Dračí krvi). Noční můry na Rhaegala sice zabránily Dany si stoupnout, ale Jhogo a Rakharo se protlačili do svých výzev, vyhrál jsem nebráněnou intriku, zastrašením kleknul Gendryho a vyhrál tak i dominanci. V tu chvíli to bylo 11 – 10 pro mne. V dalším kole jsem mohl začínat a podniknout další frontální útok. Měl jsem štěstí, že i mé jinak s iniciativou bídné plány mohly začínat, a v tomto kole jsem šel na stůl konečně i s Mirri, která seděla na ruce od prvního kola (ach, ty peníze, s těmi to bylo v krvácejícím Západozemí všelijaké). Poté, co vyrazila do nebráněné intriky s cílem odpravit Roberta se třemi žetony moci, mi Lukáš podal ruku a v tu chvíli to byl jistý postup.

 

5.kolo Liborhood Targaryen Kings of Summer 4 – 1

GT01_Cards_CZ154Na tom naštěstí nemohla změnit nic ani následující hra s Liborem, proti němuž jsem měl špatný start (khal jako jediná postava po mulliganu čekající na Zeď, kam ale naštěstí nevyrazila). Oba jsme přidali jednoho Agga, ale Liborův dostal Makové mléko a ten můj Dracarys. Bohužel moje Dany byla vytažena z ruky, zatímco Liborova trůnila na stole od samého začátku, a postupně ji docházeli její draci. Dělal jsem nějaké chyby v tom, jak jsem posílal postavy do útočných výzev, ale přece nebudu s Dotraky hlásit pořád dokola „žádné výzvy“, dneska přece nejsem hlídka. Ne, vážně, byla to spíš bezradnost, v dané chvíli jsem to v jednom z kol vyřešil hrozně špatně, nechal Libora vyhrát obrannou výzvu a klekl si postavy, aniž bych ho ve finále  omezil v jeho ofenzívě. Kamenem úrazu byl totiž stoupající drak a Illyrio, proti Dany jsem tak toho mnoho svést nemohl. Respektive jsem měl plán, Koruna ze zlata na ruce tomu nahrávala, ale musel bych v kole s Blood of the Dragon mít dva zlaťáky nebo 2 slevy na targaryenské karty, protože pak by Dany nepomohlo nic. Tohle byla jediná šance na obrat, jenže bohužel se postupně tenčila, jak s dalším a dalším kolem nepřišla jediná ekonomická karta a žebráckého krále Libor odhodil Viserysem hned na začátku (vojenskou jsem samozřejmě nepodnikal, ale postavil si jej kartou Probudit draka a následně vrátil na ruku). S postupujícím časem by ani Danyina smrt příliš neřešila, ta převaha začínala být drtivá. Co tedy s touto hrou? Dany byla nedostřelitelná a její pomocí si Libor plnil ruku kartami. Dracarys tak zpečetilo i khalův osud. V šestém kole musel zahrát divoký oheň a bylo jasné, že toto kolo bude poslední. Illyria si Libor zabil sám, tak jsem vyhodil korunu na Agga, ale to byla jen labutí píseň, a hra následně skončila s nulou na mém kontě.

 

TOP 4 – Lukáš Baratheon Fealty – prohra

GT01_Cards_CZ36S Lukášem jsme si tedy dali repete a hra to byla tentokrát jednoznačná. V prvním kole zahrál Obchod s Pentosany a já Letní sklizeň, takže jsem i se svojí lokací sklidil 16 zlaťáků. To by samozřejmě bylo fajn, kdyby mi přišlo něco, co by se za ně dalo koupit, jenže jsem vynesl jen Neposkvrněné a Nájezdníky Chřestivé košile, víc postav jsem k Jhogovi s duplikátem a zlevňovači nedostal. Lukáš mohl zaplatit v tomto prvním kole dvojici Robert – Stannis, čímž byl scénář nalinkován a čemuž se moje zmiňovaná sestava s Jhogem měřit nemohla. Ještě jsem dokázal uhrát nadvládu a Lukáš si musel zahodit Gendryho, ale to byl vlastně poslední úspěch. Taxace (Zdanění) je hodně nepříjemná fáze, pokud musíte vracet 8 zlaťáků a navíc víte, že v dalších kolech nemáte žádnou stálou ekonomiku. Chodily alespoň Královské cesty, s jejichž pomocí jsem dostal na stůl Rakhara a v dalším kole Agga, takže sestava jezdců byla komplet, ale pak cesty došly a bylo to. Lukáš si v druhém kole Výzvou vytáhl z balíku Melisandru, která měla dost R´hllorů, aby mě držela na uzdě, do toho Robertovo zastrašení a v klíčových okamžicích Noční můry na karty, které mohly vést k postavení kolegů… No prostě špatné. Poměrně brzy jsem odpálil Krev draka, abych viděl, co to s hrou udělá, ale tentokrát nic moc. Později jsem měl dvojici Dracarys, ale klečících postav byla na stole spousta, takže Robert byl daleko mimo dosah, a to byla jediná postava, na které záleželo, Melisandra  a Stannis do výzev samozřejmě nechodili. Ke spuštění Dracarys navíc chběla jedna podstatná věc a to byli draci, takže jsem nemohl ani hrozit a blafovat. V posledním kole jsem zkoušel hrát Počítání měďáků, jestli v těch pěti kartách nenajdu náhodou dva draky naráz, ale marně. Odveta tak Lukášovi vyšla a mohl se těšit na finále.

 

V tom se setkal s Liborem, který se poradil s Jakubem P. a jeho Greyjoyi, a nakonec Lukáš pokořil i druhého Targaryena. Přiznám se, že finále jsem nesledoval, protože jsme s Matesem začali objevovat úskalí Magicu díky demo verzi (Martine, díky) a mám pocit, že nás s Magicem čeká i společně prožitá neděle 🙂

 

house martellA propo Mates… Ten řádil jako černá ruka. Balíček si tentokrát postavil znovu sám (Martell Lord of the Crossing s oblíbenou Rudou zmijí). Když jsem mu v pátek napočítal jen 25 postav (a 10 doplňků, kterých se odmítal vzdát), snažil jsem se ho přesvědčit, že by těch postav mělo být trochu víc, takže myslím, že vystoupal alespoň na 30. Bez mrknutí oka mne rozdrtil hlavně za pomoci Kostěné cesty, kterou hrál jednou, tak jsem malinko přitlačil podruhé a doporučil ji hrát víckrát, pokud ji chce hrát vůbec. Myslím, že nakonec měla dvě kopie. Na balíčku by asi dalo ještě trochu zapracovat, třeba Orlí hnízdo by podle mne asi vynášel obtížně, ale čert to vem, byl to jeho balík a byl nadšený, že v generálce porazil Noční hlídku, a tak byla jeho volba zpečetěna.

GT01_Cards_CZ100V prvním kole sice bleskově prohrál s Karlem a jeho letními Targaryeny, ale v dalším kole po zřejmě úporném boji pokořil Aridesovy Greyjoye. Myslím, že hlásil 13 soupeřových žetonů a že soupeři potom, co vynesl 3 Balony, použil doplňky beroucí mocenskou i vojenskou ikonu. Třetí hra byla proti Chroustovi, prý opět 13-15 a dle jeho slov podruhé rozhodla Kostěná cesta. Čtvrtá hra byla s Víťou, se kterým hrávají pravidelně, a tady jsem poprvé měl možnost vidět konec, protože předtím vždy končil dávno přede mnou. Na stole Doran, zmije, rytíři slunce, Areo, Nymeria a nějaké další menší postavy. Naprosto chladnokrevně  provedl první vojenskou Areem za 4 (koukám, že dávno jsou pryč doby, kdy nejdůležitější výzvou byla vojenská, kterou musí vyhrát zkrátka stůj co stůj, byť ve hře je několik duplikátů a zlevňovač), následovaná intrikou obchodnicí za 1 a ve finále mocenská vším (ještě si propočítal počet použitých plánů) za drtivých 26 s Rudou zmijí v čele. Bilance 3-1 napovídala šanci na postup, takže hlavním cílem bylo vyhnout se nalosování nás dvou do dvojice pro závěrečné kolo, což byla jedna z možností. Naštěstí byl los milosrdný, protože jsem rozhodně nechtěl utnout Matesovu cestu v turnaji, kdyby se mi to na něj sešlo, a zároveň bych ho z jakési férovosti vůči ostatním hráčům nechtěl nechat vyhrát, abych zase přibouchl dveře někomu jinému… Takže opět těžká situace, ale los jej nakonec naštěstí poslal na Kubu a jeho Greyjoye a dotřetice už Mates Krakatice nepokořil. I tak to ale bylo nádherné 7. místo a málem nejlepší z Martellů (o jednu pozici).

Výsledky a jednotlivé hry turnaje můžete najít na tomto odkazu.

Výsledné pořadí:

  1. Lukáš F. (Baratheon Fealty) (3. po základní části)
  2. Liborhood (Targaryen Kings of Summer )(1.)
  3. Libor P. (TargaryenKings of Summer) (2.)
  4. Jakub P. (Greyjoy Fealty) (4.)
  5. Karel V. (Targaryen Kings of Summer)
  6. Andre (Martell Fealty)
  7. Matěj P. (Martell Lord of the Crossing)
  8. Chroust (Lannister Lord of the Crossing)
  9. Phadalus (Greyjoy Kings of Winter)
  10. Richard Auron (Lannister Fealty)
  11. Beduin (Lannister Lord of the Crossing)
  12. Maty (Baratheon Fealty)
  13. Honza P. (Tyrell Banner of the Sun)
  14. Dandali (Martell Lord of the Crossing)
  15. Jitka (Martell Kings of Summer)
  16. Arides (Greyjoy Fealty)

 

house martell (4)

 

01 Targ 00 Lanni house greyjoy (3)

 

house bara(2)

 

house tyrell(1)

2 komentáře: „Západozemí krvácí (Westeros Bleeds) – report

  1. Díky za skvělý report. 🙂
    A neodpustím si malou poznámku: Pamatuješ si, jak letní agendu všichni zatracovali? :)) A teď ji naopak hraje mnohem více lidí než tu zimní (i když je pravda, že část právě ze strachu ze zaškrcení, ale i tak). 🙂

    To se mi líbí

    • Tak já taky neviděl důvod hrát ji pro její ekonomický přínos a bral jsem ji jako zbytečnou. Jako obrana proti zimě fungují už letní plány samy o sobě. Věrnost přitom dává slevu na řadu karet stejně jako agenda zlaťák. Problém je, pokud potřebuješ rodovou kartu ještě na něco jiného, což jsem si předtím úplně neuvědomil. V tomhle balíku klečí karta prakticky každé kolo kvůli Shadowblack lane nebo Funeral Pyre, sleva by se skoro nedala uplatnit. Takže v Targaryenech tahle agenda funguje velmi dobře. Ty rezervy jsou pak ještě příjemný bonus navíc. Někdy se nevyužije, ale když má člověk na ruce 9 dobrých karet, pak je každý bod rezervy dobrý.

      To se mi líbí

Napsat komentář

Tento web používá Akismet na redukci spamu. Zjistěte více o tom, jak jsou data z komentářů zpracovávána.